20 stycznia ukazuje się jubileuszowe wydanie Muratora z okazji 40-lecia powstania marki Murator.
Pierwsze wydanie czasopisma Murator ukazało się w styczniu 1983 roku i liczyło 64 strony. Do tej pory wydanych zostało 466 numerów miesięcznika.
„Murator to synonim jakości i kompetencji. Od 40 lat staramy się, aby taka była nasza marka” – mówi redaktor naczelny Muratora, Piotr Laskowski.
Wydanie dostępne jest również w wersji cyfrowej. Od ponad 20-tu lat towarzyszą mu największe w Polsce serwisy internetowe o tematyce remontowo-budowlanej: Murator.pl i kierowany do branży budowlanej MuratorPlus.pl, które w listopadzie 2022 r. odwiedziło 5,5 mln realnych użytkowników (źródło: Mediapanel).
Murator to również Murator TV na Youtube z ponad 700 filmami poradnikowymi, które zostały obejrzane do tej pory ponad 43 miliony razy. To także liczna społeczność – na forum i w social media – grupa „Gdybym budował drugi raz” założona pod marką Murator na FB liczy blisko 360 000 członków.
„Podążając za trendami, coraz większą wagę przywiązujemy do obszaru digital, mamy 40 lat, ale absolutnie nie odczuwamy kryzysu 40-latka – przeciwnie, łapiemy coraz silniejszy wiatr w żagle, dużo jeszcze przed nami, nieustannie się rozwijamy” – komentuje Piotr Laskowski.
Murator to także projekty gotowe domów, budynków usługowych, gospodarczych i dla rolnictwa, z własną pracownią architektoniczną W.M. Murator Projekt i platformą do ich sprzedaży Murator PROJEKTY (muratorprojekty.pl), oferującą ponad 6000 projektów. Towarzyszy im zespół niezależnych ekspertów kredytowych Murator FINANSE.
Dzięki szeroko zakrojonej tematyce branżowej, eksperckości, jakości treści i multimedialności, Murator dociera do licznej grupy zainteresowanych tematyką remontowo-budowlaną, wyposażenia wnętrz, nieruchomości, finansów i prawa. Są to inwestorzy indywidulani, budujący oraz właściciele domów i mieszkań, a także profesjonaliści - wykonawcy, architekci, projektanci i deweloperzy.
W jubileuszowym numerze Muratora redakcja podsumowuje 40 lat działalności wydawniczej Muratora, prezentuje najciekawsze projekty domów realizowanych w ubiegłym roku, a także przegląd zmieniających się trendów w budownictwie i remontach na przestrzeni lat.
Specjalnie dla Muratora grupa uznanych architektów przeanalizowała zmiany i kierunki, w jakich podążają projektanci domów jednorodzinnych i stworzyła raport o projektowaniu kiedyś, dziś i w nadchodzącej przyszłości.
Wraz z ukazaniem się jubileuszowego numeru Muratora wystartowała Szkoła Budowania – akcja, która trwać będzie przez cały rok. To 12 lekcji ukazujących się w kolejnych numerach miesięcznika oraz platforma online i seria webinarów, które będą umożliwiały zainteresowanym interaktywny udział w szkole budowania, możliwość zadawania pytań kierownikowi budowy i projektantowi (szkolabudowania.murator.pl).